Platform over licht en verlichting
Spotlight

Biennale Interieur stelt nieuwe raad van bestuur voor

10 mei 2019 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

De Biënnale Interieur maakt zich klaar voor een volgende uitgave. Volgend jaar – van 22 tot en met 26 oktober 2020 – vindt de 27e editie plaats in Kortrijk. Geheel in het verlengde van de verfrissende 2018 editie, zet de Biënnale haar transformatie verder. Met een vernieuwde en verjongde raad van bestuur sluit Interieur nog beter aan bij de design community. In dit persbericht stellen we u enkele nieuwe leden van de raad van bestuur voor. Zij vertellen wat de Biënnale voor hen betekent. 

Ilse Dedeken
CEO Verilin & agent voor CC Tapis en More

“De Biënnale Interieur is voor mij altijd een hoogwaardig en overzichtelijk evenement geweest. Als bezoeker de moeite waard om te bezoeken, als exposant de moeite om aan deel te nemen. Het kleinschalige, maar vernieuwende aanbod van design, kunst en jong talent is uniek. Daarom geloof ik ook in de toekomst van deze Biënnale. 2020 wordt het jaar waarin nog meer ingezet zal worden op een sterke dynamiek, exclusiviteit en een fris artistiek aanbod. De Biënnale Interieur zal het verschil maken door de focus te leggen op storytelling en nichemarkten. Kortom door de creatie van good vibes waar iedereen deel van wil uitmaken.”

TOM CORTHALS 
CEO Wildspirit Furniture
“Over de jaren heen heeft de Biënnale Interieur het imago van een compact Europees design event vergaard. Heel uniek is het selectieve en hoogstaandeniveau van wat er te zien is, zonder dat er ingeboet wordt aan de grote variatie in het aanbod.
De Biënnale heeft de ambitie en het potentieel om de stijgende populariteit van de Belgische lifestyle te ondersteunen. Behalve mode, design en culinaire know-how staat onze regio ook bekend om haar savoir vivre. Geen betere plek om de combinatie van dat alles te ontdekken dan op INTERIEUR.”

Bert Fraeye
zaakvoerder Fraeye Living
 
“De Biënnale Interieur fungeert als een ontmoetingsplek waar zowel B2C als B2B contacten elkaar vinden. De architectentours – die volgend jaar worden herhaald – hebben dat alleen maar versterkt. INTERIEUR moet niet concurreren met grote beurzen uit de omliggende landen. Haar troeven liggen elders.
In 2018 kwam de focus meer op waarde en beleving te liggen. In digitale tijden waarbij fysiek contact soms ver zoek is, zal deze golf zich verder doorzetten. Een interessante uitdaging voor de toekomst. Eén die de Biënnale naar een ongekend niveau zal tillen.”

SOPHIE BEKAERT 
creatief directeur Hullebusch

“Voor mij is een evenement geslaagd wanneer ik er happy van word. Wanneer ik de vele installaties en de creativiteit kan voelen en beleven. Dat laatste mis ik de laatste jaren op veel plaatsen. Terwijl dat – in digitale tijden – net de toegevoegde waardebetekent op een happening als de Biënnale Interieur. Hoe je de dingen aanpakt, de manier waarop je iets presenteert en ervaart, daar maak je het verschil. Daar creëer je verrassing. 2020 wordt, mits de juiste selectie van partners, het jaar van de ingezette verandering.”

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Kevin Desender

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Lumenpro netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details