EUROLUCE | Segula

De combinatie Segula-Perluci kon op een mooie opkomst rekenen.

01:11
19-08-2019

Nabeschouwing EUROLUCE | De lichtbron staat centraal

Waar de meeste standen tijdens Euroluce de armaturen naar voren schuiven, was dat bij Segula niet het geval. De lichtbron was het hoofdpersonage. Een opvallende verschijning met de nodige aantrekkingskracht.

Segula deelde haar stand met Perluci, een eigen merk van Quality Leds. Dat is de verdeler van de lampen van Segula in de Benelux en Frankrijk. Perluci ontwikkelt armaturen die perfect matchen met de Segula-lampen. Waar het bij de meeste standhouders rondom ging over de ‘mooiste’ armaturen, lag de focus bij Segula op de nieuw ontwikkelde lampen. Perluci mikte vooral op het zichzelf voorstellen aan het internationale publiek.

EUROLUCE | Segula

De opvallende vorm van ‘Trumpet’ voegt dat tikkeltje extra toe.

 

Driedubbele missie

Segula is ondertussen een gekende naam in de verlichtingswereld. Door deel te nemen aan Euroluce wilde het drie belangrijke doelstellingen realiseren. “In Milaan komen sowieso lichtontwerpers van over de hele wereld een kijkje nemen”, horen we van Floris Depreeuw, zaakvoerder van Quality Leds. “Door de nieuwe ontwikkelingen van Segula in een mooi kader voor te stellen, wilden we hen tonen tot welke prestaties deze lampen in staat zijn. Een aparte box op de stand liet toe deze mogelijkheden in detail te bespreken. Bestaande partners en klanten toonden we eveneens deze nieuwigheden, een voorstelling van Segula zelf was bij hen uiteraard niet nodig. En last but not least: als één van de weinige lampenstands werden we ook bezocht door de verlichtingsfabrikanten rondom ons. We hopen in de toekomst met hen samen te werken.” De focus van Segula lag op de nieuw ontwikkelde lampen waarbij een gekruld filament werd gecombineerd met dim-to-warm. Ook de nieuwe lampen met een mat opalen afwerking vielen in de smaak van de bezoekers, met voorop de ‘Trumpet’.

Debutant

Dat het voor Perluci de eerste deelname was, mag niet verwonderen. Perluci bestaat immers nog maar een jaar. “Euroluce is dan ook het uitgelezen platform om het merk op de kaart te zetten”, aldus Depreeuw. “We stelden de nieuwe S14D staan- en tafelarmaturen voor en ook onze pendelarmaturen met originele bedrukking. Vielen ook in de smaak: de nieuwe kabels met textiel-look in verschillende frisse kleuren.”

Tekst: Tom Rampelbergh  
Beeld: Segula
Lees meer over: Euroluce , Nabeschouwing , Segula , Vakbeurs

Lumenpro partners

EUROLUCE | Wever & DucréPANEL INDV