Platform over licht en verlichting
Thema's & Specials

Nabeschouwing EUROLUCE | In de ban van design

euroluce-foto-3-kopieren

14 augustus 2019 Leestijd 3 minuten

Deel dit artikel

De modeweek in september, het voetbal met twee ploegen in de Serie A en de Design Week in april. Het zijn drie evenementen in drie verschillende leefwerelden die Milaan, een stad met meer dan een miljoen inwoners, volkomen inpalmen. De voorbije Milan Design Week lokte bezoekers uit binnen- en buitenland naar de beursgebouwen in Rho (net buiten de stad) en Milaan zelf.   

Euroluce, de tweejaarlijkse verlichtingsvakbeurs, is ‘slechts’ een deel van een enorm designgeheel. Enkele hallen van het enorme beurscomplex zijn dan voorbehouden aan nationale en internationale verlichtingsspelers die het talrijk opgekomen publiek willen verrassen met allerhande nieuwtjes. En talrijk was het publiek. Verspreid over de zes dagen kwamen maar liefst 386.236 bezoekers uit 181 verschillende landen naar de 58e editie van Salone del Mobile. Euroluce vierde haar 30e editie met 12 procent meer bezoekers dan in 2017.

euroluce-foto-1-kopieren

Meer dan alleen design

Waar de exposanten van Euroluce vooral gekend staan om hun designarmaturen gaat hoe langer hoe meer aandacht, ook in Milaan, uit naar geïntegreerde en slimme verlichting. Euroluce wil immers tonen aan professionelen én het grote publiek dat design en techniek perfect samen kunnen bestaan. Het ene sluit het andere niet uit. Technologische vooruitgang, de constante verbetering van besturingssystemen en het almaar kleiner worden van de lichtbron zelf geven aan designers tal van (nieuwe) designmogelijkheden. En dat klinkt hen als muziek in de oren. Euroluce 2019 omschrijven we met enkele woorden: experimenteren en innoveren, duurzaamheid en esthetiek.

Milaan bruist

Wie begin april in Milaan was, ontsnapte er niet aan. De designevents volgden elkaar in snel tempo op. Bekende designers werkten samen met bekende merken, op het eerste zicht onverwachte samenwerkingen leidden tot pareltjes van resultaten. Ook qua verlichting loste de voorbije Milan Design Week zeker de verwachtingen in. Nieuwe showrooms werden plechtig geopend, grondige renovaties van bestaande showrooms waren net op tijd klaar en ook verlichtingsfabrikanten die geen permanente stek in de stad hebben, waren aanwezig. Kortom: een Milan Design Week om van te smullen.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Kevin Desender

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Lumenpro netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details