Platform over licht en verlichting
Nieuws

The future is bright

foto-3-uni-bright-kopieren

4 december 2020 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Het verhaal van UNI-BRIGHT begint 25 jaar geleden. Vandaag staat er een solide Belgische producent en distributeur van ledverlichting die nog steeds stappen vooruit zet.

Een verjaardag is een ideaal moment om even terug te kijken op enkele sleutelmomenten. Bij de oprichting in 1995 startte UNI-BRIGHT in het boeiende halogeentijdperk. “Vanaf 2003 kozen we resoluut om de weg van ledverlichting in te slaan”, legt Luc Hulselmans, general manager van UNI-BRIGHT uit. “Op de tijdlijn van de ledverlichting is dat best vroeg. Dankzij een zeer sterk netwerk van ledfabrikanten wisten we waar we de beste componenten konden bekomen. Dat is vanaf dag 1 ons credo. We willen met producten van de beste kwaliteit een meerwaarde bieden in de projecten van onze klanten.”

In 2008 volgt een samenwerking met het Duitse PROLED, een kwantumsprong voor UNI-BRIGHT. “We kregen toegang tot de juiste producten en knowhow. Sinds acht jaar is het alleen nog led dat de klok slaat.”

EuroShop past perfect in het plaatje van UNI-BRIGHT en PROLED.

 

Realistisch en ambitieus

Een derde mijlpaal van UNI-BRIGHT is een recente, het jaar 2018. Sinds dan maakt UNI-BRIGHT deel uit van de Duitse PROLED GROUP, actief in zestien landen. Hiermee is de internationalisering ingezet. “Wij bieden klanten zowel architecturale oplossingen van ons eigen merk als de toonaangevende flexstrips en sturingen van PROLED”, vertelt technical manager Sven Claes. “Die combinatie is onze sterkte. Het uitwerken van onze projecten hebben we gebundeld in het motto: het juiste licht op de juiste plaats op het juiste moment.

Welke armaturen zijn er nodig en waar? Wanneer moet het licht branden en wanneer is het niet nodig? We maken zelf de lichtstudie, integreren de passende protocols en zorgen doorheen het hele proces voor de nodige technische ondersteuning. We willen, op een realistische wijze, onze ambities waarmaken. Groeien betekent namelijk niet per se groter worden, maar betekent vooral beter worden in wat we doen. Een betrouwbare partner zijn en blijven, dat is onze duurzame doelstelling.”
Laten zien

UNI-BRIGHT specialiseert zich in projecten in vier segmenten: de horeca, boetieks en winkels, kantoren, en villa’s, woningen en appartementen. “Qua productontwikkeling ligt onze focus uiteraard op kwalitatieve producten die in deze segmenten inzetbaar zijn”, bevestigt Luc Hulselmans. “Daarom is een deelname aan de vakbeurs EuroShop een evidentie. We stonden er samen met PROLED. Dit zou ook zo geweest zijn op Light+Building, de grootste vakbeurs ter wereld, maar daar stak Corona een stokje voor. Ondanks de pandemie en de lockdown realiseren we met UNI-BRIGHT een positief jaar, een bewijs dat onze producten en klantenservice de juiste match zijn. We hebben nog meer ingezet op verdere digitalisering en webinars voor onze klanten en dat zullen we in de toekomst blijven aanhouden.”

UNI-BRIGHT focust bij de productontwikkeling op projecten in vier segmenten, waaronder woningen en appartementen.

 

Recente ontwikkelingen

Met LaVilla 48 bracht UNI-BRIGHT een modulair railsysteem uit. Een minimalistisch design en een rijk aantal armaturen die op de track gemonteerd kunnen worden kenmerken deze eigen ontwikkeling. “De spots, voorzien van een 48V-adapter, klik je eenvoudig op de gewenste plaats dankzij een innovatief magnetisch systeem. Ze zorgen voor een fraai gebundeld licht. Voor een uniforme lichtspreiding zijn strips inzetbaar. Alle armaturen zijn verkrijgbaar in 3000K of 2700K, niet-dimbaar of DALI. LaVilla 48 is bovendien heel flexibel qua montage: inbouw, opbouw of pendel.”       

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Kevin Desender

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Lumenpro netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details