Magazines / Nr 01 2020

Nr 01 2020

Globalisering


De eerste editie van Lumenpro dit jaar ziet er helemaal anders uit dan we oorspronkelijk hadden voorzien. Ik had hier graag verteld over de geslaagde editie van Light+Building, hoe fijn het was om zo veel verlichtingsliefhebbers opnieuw te ontmoeten, hoe interessant het wel was om bij de vele (grote en kleine) fabrikanten op zoek te gaan naar die baanbrekende innovaties of in-het-oog-springende designs. COVID-19, in de volksmond ook wel het coronavirus genoemd, besliste er anders over. Vandaag regent het. Niet alleen valt het water met bakken uit de lucht, toch op het moment dat ik deze zinnen schrijf, maar ook afgelastingen. Want de besmettingen slaan overal bikkelhard toe. Zo werden voetbalmatchen achter gesloten deuren gespeeld, werden tennistoernooien op het laatste moment afgelast en zijn grote evenementen als Light+Building en Salone del Mobile naar een latere datum verplaatst, in de hoop dat het dan allemaal achter de rug is. De (gegronde?) paniek voorop. De verspreiding van het coronavirus ging razendsnel. Van over de hele wereld kwamen meldingen van besmettingen, soms zelfs uit landen waar we anders nauwelijks iets of zelfs niets van weten. Het zoveelste bewijs dat de wereld eigenlijk best wel klein is en dat we dankzij handel, toerisme of migratie snel overal ter wereld geraken. Hoe verklaar je anders dat van China over Italië tot Argentinië het virus slachtoffers maakt? De organisatie van Light+Building nam de moedige maar ongetwijfeld aartsmoeilijke beslissing om de beurs uit te stellen. Veel fabrikanten en bezoekers kijken er al weken, maanden en jaren naar uit en werken er minstens even lang aan. De vele nieuwe producten, de nieuwe stands die werden ontwikkeld… allemaal investeringen die al gemaakt zijn. En toch primeert de volksgezondheid. In deze editie dus geen thema Light+Building, dit verschuiven we vanzelfsprekend naar onze editie in het najaar. Uitstel is geen afstel, Messe Frankfurt en Light+Building ontvangen ons ongetwijfeld met open armen. Noteer alvast in uw agenda, 27 september tot en met 2 oktober. Frankfurt im Herbst, het belooft de moeite waard te zijn.

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: